OPLEIDING OP MAAT (IN COMPANY)
Een beursdeelname is veel meer dan een mooie stand en een handvol folders. Het succes staat of valt met hoe uw medewerkers klanten en bezoekers aanspreken, gesprekken aangaan én concrete afspraken vastleggen.
De opleiding Netwerken op een bedrijfsevent richt zich op medewerkers die de brug vormen tussen uw merk en de beursbezoeker. Met een sterke focus op gesprekstechnieken, klantbenadering en afsluitvaardigheden, leren deelnemers hoe ze op een professionele en zelfzekere manier impact maken op de stand.
Geen oppervlakkige tips, maar praktijkgerichte oefeningen, gestructureerde aanpakken en bruikbare gespreksscripts. Deelnemers vertrekken met een helder actieplan en duidelijke handvaten om commerciële kansen te herkennen en te benutten — van de eerste begroeting tot de afsluitende afspraak.
Met realistische simulaties, directe feedback en gerichte technieken zorgen we voor echte gedragsverandering — meetbaar op de beursvloer én in de resultaten erna.
DE ESSENTIËLE DOELSTELLINGEN
- Het maximale halen uit de beursdeelname door actief en commercieel aanwezig te zijn, ook bij nieuwe contacten
- Bezoekers professioneel onthalen en de stand vertegenwoordigen met overtuiging en uitstraling
- Gesprekken leren afronden met concrete afspraken of vervolgstappen — zowel bij bestaande klanten als nieuwe prospects
- Meer vertrouwen ontwikkelen in het leggen van commerciële linken en het afsluiten van deals op de beursvloer
PROGRAMMA
1. Een gezamenlijke filosofie
-
Fierheid te behoren tot mijn onderneming
-
Team spirit en solidariteit
-
Professionalisme
2. Onthaal op de stand
-
De bezoeker/klant is ook toeschouwer
-
Wat onthouden toeschouwers van wat zij hebben gezien en gehoord?
-
Van onverschilligheid tot uitnodigende attitude: u maakt het verschil
-
De rol van gebaren en non-verbale houding
-
Een visitekaartje zijn voor zijn onderneming
3. De rol van het humeur bij de ontvangst
-
Positieve autosuggestie
-
Ontspannen zijn
-
Uitstraling, zelfverzekerd optreden
4. Benadering van toeschouwers en klanten
-
Welke afstand nemen?
-
De wet van de 3×20
-
Hoe een hand geven – verschillende technieken
-
Wat te vertellen na het onthaal: small talk
-
Hoe uw onthaal een persoonlijke kleur geven?
-
De link maken met producten en diensten
5. Kwaliteitsvol onthaal
-
De 10 elementen die de kwaliteit van uw onthaal bepalen
6. Verkopen op de stand
-
De 3 soorten prospects: koud, lauw en warm
-
Hun doelstellingen
-
Hoe hen benaderen
-
Argumentatie: do’s & don’ts
-
-
Aankoopmotivaties
7. Afsluittechnieken op de beurs
-
De barrière
-
De tijdsbom
-
Het reservewiel
-
Afsluittechniek 1-2-3
-
Suggestieve afsluitmethode
8. Respect voor elke klant
-
6 basisregels voor commercieel succes op een beurs
OPLEIDINGSMETHODE
Discover
Deze aanpak is van groot belang en zorgt ervoor dat er kort op de bal kan worden gespeeld. Wij zetten de focus op een snelle maar efficiënte voorbereiding dat ervoor zal zorgen dat de training volledig aan jullie huidige wensen en verwachtingen voldoet voor de uitdagingen van morgen.
Bovendien kunnen we vóór elke aparte sessie een online bevraging doen van de deelnemers, om ook op elke individuele behoefte in te kunnen spelen en zo tijd vrij te maken tijdens de opleiding op oefeningen in plaats van assessments in te vullen.
Deliver
Waar maken wij het verschil?
De deelnemers komen tijdens de training terecht in dezelfde situatie als in hun realiteit. Dit heeft als voordeel dat de overdracht van de technieken vergemakkelijkt wordt en dat ook de motivatie en participatie van de deelnemers verhoogd wordt.
- Onze trainers zijn ook actief als (interim) managers en/of bedrijfsleider. Onze opleidingen zijn dus een juiste combinatie tussen actie, ervaring en praktische bruikbare methodes.
- Vier grote doelstellingen/competenties per opleiding : less is more.
- 80% oefeningen en rollenspelen op maat – 20% theorie
- Syllabus en memofiches ter ondersteuning voor na de opleiding.
- Actieve pedagogie : focus op groepsdynamiek en interactie.
- Constante feedback door de trainer en collega’s
- Checklists en competentietests grotendeels online vooraf aan de opleiding om de tijd maximaal te benutten op oefeningen, feedback en interactiviteit.
- Na iedere kennisoverdracht worden door de deelnemers resultaatgerichte beslissingen genomen en voorgelezen voor de groep. We gebruiken hiervoor een handige mnemotechnische actiekaart.
Decondition
Hoe vermijden dat uw medewerkers na de training niet terugvallen in oude gewoonten?
Leren afleren van oude gewoonten en versterken van de nieuwe, is een eigenschap die een trainer moet kunnen bieden. Mensen zijn eenmaal gewoontedieren en wij geloven in Pavlov (conditionering).
Onze trainer zal de noodzakelijke tools bepalen die voor een blijvend resultaat zullen zorgen ook op lange termijn; bijvoorbeeld :
- de leidinggevenden en HR afdeling ontvangen opvolgingsdocumenten en actieplannen van de deelnemers;
- VAH Consulting ontwikkelt opleidingsvideo’s en/of multimedia tools om de nieuwe gedragingen te conditioneren;
- VAH Consulting maakt 3 maanden na de training een online evaluatie om de gedragsveranderingen te meten. Echt bruikbaar voor opvolging en evaluatie door leidinggevenden en HR;
- Coaching/infosessie voor de leidinggevenden of HR omtrent de aanpak en verwachte resultaten van de opleiding;
Meer info
Indien u meer informatie wenst over de inhoud, kan je steeds vrijblijvend een afspraak aanvragen.




